ΝΑΒΙΠΕ του Πλατυγιαλίου: «Κοιμώμενος αναπτυξιακός γίγαντας της Αιτωλοακαρνανίας» - Αstakos News - Η ενημέρωση στα καλύτερά της!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αstakos News - Η ενημέρωση στα καλύτερά της!

Τα νέα του Αστακού και... όχι μόνο!

20 Ιουνίου 2018

ΝΑΒΙΠΕ του Πλατυγιαλίου: «Κοιμώμενος αναπτυξιακός γίγαντας της Αιτωλοακαρνανίας»

«Κοιμώμενος αναπτυξιακός γίγαντας της Αιτωλοακαρνανίας» χαρακτηρίζεται δικαιολογημένα η ΝΑΒΙΠΕ του Πλατυγιαλίου.

Ένα λιμάνι που στο πέρασμα των χρόνων πρωταγωνίστησε σε πιθανά και απίθανα επενδυτικά σενάρια που όμως όλα έμειναν στα χαρτιά… Σενάρια με τοξικά, άνθρακες, ΑΠΕ, αέρια, τραπεζίτες και…εμίρηδες. Ποιος ξεχνά την ιστορία του 2010 με την κυβέρνηση Παπανδρέου να προσπαθεί να πείσει τον Εμίρη του Κατάρ να εγκαταστήσει στο λιμάνι μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με πρώτη ύλη το LPG, βαπτίζοντας την μάλιστα «πράσινη επένδυση». Μια ιστορία που κατέληξε σε φιάσκο όπως και όσες προηγήθηκαν για την αξιοποίηση του λιμανιού που είναι μεν ιδιωτικό όμως για την κατασκευή του δαπανήθηκαν εκατομμύρια ευρώ δημοσίου χρήματος.

Την ιστορία όμως της ΝΑΒΙΠΕ φαίνεται πως την μελέτησαν καλά οι σημερινοί κυβερνητικοί ιθύνοντες πριν εμπλακούν στις διαπραγματεύσεις που είναι σε εξέλιξη με επενδυτικά σχήματα (από Αμερική έως Κίνα). Κρατούν χαμηλούς τόνους γνωρίζοντας τη δυσκολία του εγχειρήματος ωστόσο πρόσφατα ο Υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας έδειξε αισιόδοξος αναφέροντας ότι είναι σε συζητήσεις με δυο επενδυτικά σχήματα, που έχουν διαφορετικό προσανατολισμό το καθένα. Προανήγγειλε θετικές εξελίξεις σύντομα με την Κυβέρνηση να παρουσιάζει στις Τράπεζες (στην ιδιοκτησία των οποίων είναι η ΝΑΒΙΠΕ) μια πρόταση. Το 2018 έτσι κ αλλιώς είναι κομβική χρόνια για το ζήτημα καθώς οι τράπεζες στις οποίες ανήκουν οι εγκαταστάσεις πρέπει να πωλήσουν τα ακίνητα τους.

Καταγράφεται κινητικότητα λοιπόν στο σκέλος των επενδυτών. Σκοπός ο «κοιμώμενος γίγαντας» να ξυπνήσει… Είναι πανθομολογούμενο όμως πως για αυτό το ξύπνημα δεν αρκεί να βρεθεί επενδυτής. Απαιτούνται και άλλες προϋποθέσεις. Μια από αυτές είναι το σύγχρονο οδικό δίκτυο που θα συνδέει το λιμάνι αφενός με τον Αστακό και αφετέρου με την Ιόνια Οδό. Και δυστυχώς σε αυτό το μέτωπο επικρατεί ακινησία.


Έλλειψη διεκδίκησης, μελέτες που ζητούν χρηματοδότηση αλλά εσχάτως και κακοτεχνίες που δεν επιτρέπουν την παραλαβή ενός τμήματος συνθέτουν το σκηνικό.

Για να ολοκληρωθεί η σύνδεση του Αστακού με την Ιόνια Οδό εκκρεμούν το τμήμα από την πόλη μέχρι το Πλατυγιάλι αλλά και το τμήμα που θα συνδέσει τη σήραγγα του Αγίου Ηλία με το τμήμα Άγιος Δημήτριος – Πλατυγιάλι στο οποίο- σημειωτέον- τα έργα ολοκληρώθηκαν πρόσφατα ωστόσο ο δρόμος δεν έχει παραληφθεί από την Περιφέρεια καθώς παρουσιάζει κακοτεχνίες.

Για τις δυο εναπομείνασες λοιπόν εργολαβίες, Άγιος Δημήτριος -Σήραγγα Σταμνάς και Πλατυγιάλι – Αστακός, οι μελέτες είναι ώριμες στο Υπουργείο Υποδομών και αυτό που απομένει είναι η χρηματοδότηση των έργων που εκτιμάται στα 35 εκατομμύρια ευρώ. Χρηματοδότηση όμως που δεν θα προκύψει αν δεν υπάρξει το κατάλληλο διεκδικητικό πλαίσιο και πολιτική βούληση.

Και τα πράγματα σε αυτό το δεν φαντάζουν αισιόδοξα. Καμία ουσιαστική πρωτοβουλία δεν έχει αναληφθεί, καμία σοβαρή συζήτηση δεν είναι σε εξέλιξη. Ούτε φωνή ούτε ακρόαση από την κυβερνητική πλευρά (για παράδειγμα από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γ.Δέδε που ήρθε δυο φορές προσφάτως), καμία πρόσφατη ερώτηση βουλευτών για το ζήτημα που δείχνει χαμηλά και στην ατζέντα της περιφερειακής αρχής. To θέμα εξάλλου δεν συζητήθηκε σε περιφερειακό και δημοτικό συμβούλιο . Ο δήμαρχος Ξηρομερου κατά καιρούς δηλώνει ότι η δημοτική του αρχή διεκδικεί τα έργα αυτά, χωρίς όμως να εξηγεί τον τρόπο της διεκδίκησης.

Όπως και να έχει παρουσιάζεται ανησυχητική καθυστέρηση. Κάποιοι παραλληλίζουν την κατάσταση με αυτή του αεροδρομίου Ακτίου .Εκεί εμφανίστηκαν πρώτα οι επενδυτές (Frapport) και εκ των υστέρων η Πολιτεία ψάχνεται για το πώς θα εκσυγχρονίσει το οδικό δίκτυο υπό την πίεση των Γερμανών . Δεν αποκλείεται επανάληψη του σκηνικού στο Πλατυγιάλι. Να βρεθεί ο επενδυτής και μετά η Πολιτεία να…τρέχει για το δρόμο που θα συνδέσει το λιμάνι με Αστακό και Ιόνια .



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του Astakos-News. Υβριστικά σχόλια ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με το παραπάνω άρθρο, δεν θα δημοσιεύονται. Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατ' ανάγκη από την παρούσα ιστοσελίδα.

Post Top Ad