Φ. Λιβάνης: Δεν υπάρχει πολιτική βούληση για το Πλατυγιάλι - Αstakos News - Ειδήσεις από τον Αστακό και την Αιτωλοακαρνανία

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αstakos News - Ειδήσεις από τον Αστακό και την Αιτωλοακαρνανία

Τα νέα του Αστακού και... όχι μόνο!

18 Μαΐου 2011

Φ. Λιβάνης: Δεν υπάρχει πολιτική βούληση για το Πλατυγιάλι

- Όχι στις «μαύρες» επενδύσεις, λέει η τοπική κοινωνία
- Απόντες οι βουλευτές από τα μεγάλα θέματα του Ξηρομέρου
- Δύσκολη η λειτουργία του νέου δήμου, εξαιτίας των μετακινήσεων υπαλλήλων προς το Αγρίνιο.

Δύσπιστη εµφανίζεται η δηµοτική αρχή Ξηροµέρου στο κατά πόσο θα επιτύχει ο Καλλικράτης, δεδοµένου ότι µέχρι σήµερα µόνο προβλήµατα έχει δηµιουργήσει, όπως είπε ο αναπληρωτής δηµάρχου Φ. Λιβάνης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην ΑΙΧΜΗ.

  Η ανάπτυξη του δήµου Ξηροµέρου θα έρθει µέσα από την αξιοποίηση και τη λειτουργία του Πλατυγιαλιού και µέσα από τον τουρισµό. Ωστόσο όµως ο κ. Λιβάνης κάνει λόγο για ανυπαρξία πολιτικής βούλησης που θα δώσει ώθηση στην περιοχή, ενώ µιλάει και για υπόγειες διαδικασίες για «µαύρες» επενδύσεις.

Κύριε Λιβάνη έχουμε τέσσερις μήνες λειτουργίας του Καλλικρατικού δήμου Ξηρομέρου. Πόσο πέτυχε το εγχείρημα του Καλλικράτη στο δήμο σας και ποιες είναι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε;
Η γνώμη μου ήταν και εξακολουθεί να είναι, ότι το εγχείρημα του Καλλικράτη δεν μπορεί να πετύχει, διότι έγινε μακριά και πέρα από τους δημότες και από το λαό.

Από ποια άποψη;
Από την άποψη ότι δεν έγινε με συζήτηση και με διάλογο. Αποφασίστηκε ξαφνικά χωρίς να καθοριστούν βασικά σημεία, όπως π.χ., οι χρηματοδοτήσεις, η επιστημονική στήριξή του, οι αρμοδιότητες. Αρμοδιότητες θα δώσουν, αλλά χωρίς πόρους και χωρίς στήριξη που θα είναι κενό γράμμα. Ως εκ τούτου είμαι βαθιά πεπεισμένος ότι το εγχείρημα αυτό θα αποτύχει οικτρά και το μόνο που θα επιφέρει στην αυτοδιοίκηση στους δημότες και γενικότερα στον Ελληνικό λαό, θα είναι μόνο δεινά. Δηλαδή θα φέρει παραπάνω φορολογία και τα έσοδα που θα προκύπτουν θα είναι μόνο από την φορολόγηση των πολιτών, και μάλιστα σε μια τέτοια περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης.

Δηλαδή λέτε ότι θα γίνει προσπάθεια οικονομικής αυτοτέλειας των δήμων;
Το κράτος θέλει να ρίξει όλα τα βάρη των τομέων εξυπηρέτησης των δημοτών να πληρώνονται από τους ίδιους τους δημότες. Γι’ αυτό η πολιτεία έκανε τον Καλλικράτη. Δεν είναι τυχαίο ότι η τελευταία δόση της ΣΑΤΑ του 2010 και του 2011 δεν έχει έρθει ακόμα, την ίδια ώρα που έχουμε υποχρεώσεις απέναντι σε εργολάβους. Εδώ δηλαδή συμβαίνει το παράλογο ότι εξαιτίας του δημοσίου σφραγίζονται επιταγές εργολάβων γιατί δεν έχουν πληρωθεί, δεν έχουμε να τους πληρώσουμε για έργα που έχουν κάνει.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις όλης αυτής της κατάστασης που περιγράψατε πάνω στο δήμο Ξηρομέρου;
Το μεγάλο ζήτημα είναι το οικονομικό. Παραλάβαμε δήμους χρεωμένους. Μαζί με τις δανειακές υποχρεώσεις που έχουμε, το χρέος ξεπερνά τα 3 εκ. ευρώ. Όσο δηλαδή θα είναι η τακτική επιχορήγηση και η ΣΑΤΑ του 2011.

Αυτό σημαίνει ότι δεν έχετε εντάξει έργα στο τεχνικό πρόγραμμα;
Ναι το ένα είναι αυτό, δηλαδή οι οικονομικές μας υποχρεώσεις. Το δεύτερο βασικό πρόβλημα για το δήμο Ξηρομέρου είναι η έλλειψη προσωπικού. Μας στέλνουν κάθε μέρα αρμοδιότητες, αλλά δεν έχουμε προσωπικό, που να έχει και επιστημονική κατάρτιση.

Το προσωπικό που είχαν και οι τρεις δήμοι που συνενώθηκαν δεν αρκεί;
Θα σας πω κάτι. Ο αριθμός των υπαλλήλων που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι ίδιος με εκείνον που είχε ο πρώην δήμος Αστακού!

Το υπόλοιπο τι έγινε;
Έφυγε με μεταθέσεις. Έκαναν καλά κάποιοι δήμαρχοι και έδιωξαν υπαλλήλους, οι οποίοι πήγαν στο Αγρίνιο. Αυτό το φαινόμενο παρατηρήθηκε κυρίως στον πρώην δήμο Φυτειών. Επίσης είχαμε και υπαλλήλους που βγήκαν στη σύνταξη. Από τον πρώην δήμο Αστακού συνταξιοδοτήθηκαν 4 υπάλληλοι. Έτσι δεν μπορούμε να οργανώσουμε το δήμο σύμφωνα με το Καλλικρατικό μοντέλο, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε προσλήψεις. Αποτέλεσμα αυτού είναι, ο δήμος να λειτουργεί χωρίς προσωπικό, αλλά και εκείνο που υπάρχει δεν έχει επιστημονική κατάρτιση.

Άρα δηλαδή δεν μπορείτε να οργανώσετε υπηρεσίες, όπως για παράδειγμα την πολεοδομία.
Ακριβώς έτσι είναι. Και η προσωπική μου άποψη είναι ότι η πολιτεία θέλει, οι πόροι από τους οποίους θα πληρώνονται αυτές οι υπηρεσίες να προέρχονται από ίδια έσοδα που θα προκύπτουν από τη φορολογία του δημότη.

Μετά από αυτά που λέτε να υποθέσω ότι δεν μπορείτε να δημιουργήσετε και κάποια υπηρεσία για τη στήριξη των αγροτών, παρόλο που η περιοχή είναι αγροτοκτηνοτροφική;
Θα προσπαθήσουμε, αλλά φοβάμαι ότι θα μείνουμε μόνο στην προσπάθεια. Θα κάνουμε φιλότιμες προσπάθειες, αλλά βλέπω ότι τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα.

Ο νέος δήμος έχει και ορεινά αλλά και παραλιακά χαρακτηριστικά. Πως θα καταφέρετε να «παντρέψετε» τα δυο αυτά πράγματα προς μια αναπτυξιακή κατεύθυνση, ανάλογα με τις ανάγκες;
Κοιτάξτε το βασικό μας ζήτημα είναι το Πλατυγιάλι. Αυτό το λιμάνι πρέπει να λειτουργήσει και να δώσει ανάπτυξη, όχι μόνο στο δήμο Ξηρομέρου, αλλά και σε ολόκληρο το νομό.

Για να γίνει αξιοποίηση του λιμανιού όμως πρώτα πρέπει να γίνει ο δρόμος πρόσβασης ο οποίος καθυστερεί. Και μάλιστα κάποιοι λένε ότι αυτή η καθυστέρηση μπορεί να κρύβει σκοπιμότητα για να μη θιγούν τα συμφέροντα άλλων λιμανιών. Εσείς τι πιστεύετε;
Πέρα από τέτοιου είδους σκοπιμότητες το βασικό είναι ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση για την αξιοποίηση του λιμανιού, αν δηλαδή η πολιτεία θέλει πραγματικά να δώσει ανάπτυξη στην περιοχή και να λειτουργήσει το λιμάνι του Αστακού. Όλα τα άλλα μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα. Παλιά υπήρχε ενδιαφέρον να λειτουργήσει το λιμάνι, αλλά αυτό δεν έγινε. Σίγουρα εμείς είμαστε αντίθετοι σε επενδύσεις που δεν συνδυάζονται με τις άλλες μορφές ανάπτυξης του τόπου, δηλαδή με τον τουρισμό, την ιχθυοκαλλιέργεια, την γεωργία, και δεν είναι σύμφωνες με την θέληση της τοπικής κοινωνίας.

Το Καταριανό ενδιαφέρον δεν προχώρησε λόγω έλλειψης πολιτικής βούλησης, ή λόγω της αντίδρασης της περιοχής;
Τίποτα δεν μπορεί να γίνει αν δεν το θέλει ο κόσμος.

Υπάρχουν προτάσεις από την πλευρά σας για το τι θα πρέπει να γίνει και πώς να αναπτυχτεί το λιμάνι;
Εμείς έχουμε καταθέσει άπειρες φορές προτάσεις. Θέλουμε το λιμάνι να λειτουργήσει ως τουριστικό και εμπορικό ως διαμετακομιστικό κέντρο και σαν βιομηχανική περιοχή, αλλά με τον όρο που προβλέπει η σύμβαση για βιομηχανίες μεσαίας και χαμηλής όχλησης.

Αυτή τη στιγμή δηλαδή δεν έχει παρουσιαστεί κανένα άλλο ενδιαφέρον;
Δεν ξέρουμε αν έχει παρουσιαστεί κάτι άλλο, διότι οποίο ενδιαφέρον παρουσιάζεται γίνεται πάντα στα κρυφά και ότι μαγειρέματα γίνονται είναι εν αγνοία του κόσμου. Μέχρι τώρα οι επενδύσεις που έρχονται να γίνουν στο λιμάνι του Αστακού είναι όλες «μαύρες».

Γιατί συμβαίνει αυτό ειδικά στο λιμάνι του Αστακού, θεωρούν ότι εδώ θα συναντήσουν τις λιγότερες αντιδράσεις;
Γιατί στις «μαύρες» επενδύσεις υπάρχουν και τα μεγαλύτερα κέρδη. Μπορεί να θεωρούν ότι θα συναντήσουν μικρότερες αντιδράσεις, όμως σε ότι αφορά το θέμα της EDISSON υπήρξαν οι μεγαλύτερες αντιδράσεις που μπορούσαν να συναντήσουν.

Η δημοτική αρχή Ξηρομέρου και οι φορείς, αλλά και το πολιτικό δυναμικό του νομού και εννοώ τους βουλευτές, πως θεωρείτε ότι θα πρέπει να παρέμβουν για να γίνει κάτι με αυτό το λιμάνι;
Το δημοτικό συμβούλιο έχει εμπεριστατωμένες προτάσεις για τη λειτουργία αυτού του λιμανιού και πιέζει, όσο αυτό είναι δυνατό, στην κατεύθυνση αυτή. Το βασικό όμως είναι: «Τι κάνουν κεντρικά». Πρέπει να υπάρξει πολιτική βούληση από την κυβέρνηση για να λειτουργήσει το λιμάνι και να δώσει ανάπτυξη.

Τους βουλευτές τους βλέπετε στο πλευρό σας;
Θα εκφράσω την προσωπική μου άποψη. Όχι δεν τους βλέπουμε. Ας κάνουν κάτι.

Θα ήθελα να επανέλθουμε σε αυτό που λέγαμε νωρίτερα για το πώς θα καταφέρετε να δώσετε ανάπτυξη στο δήμο, με δεδομένα τα διαφορετικά του χαρακτηριστικά.
Πρέπει να δοθεί μια τουριστική ανάπτυξη με την αξιοποίηση του παραλιακού μετώπου από τον Αστακό μέχρι το Μύτικα. Αυτή η περιοχή πρέπει να χαρακτηριστεί ως άκρως τουριστική και να γίνουν επενδύσεις. Εμείς είμαστε ανοικτοί και στις ιδιωτικές επενδύσεις. Θα βοηθήσουμε όποιον επιχειρηματία θελήσει να επενδύσει στον τομέα αυτό.

Υπάρχουν εκτάσεις προς αξιοποίηση;
Υπάρχουν. Π.χ. ο Μαραθιάς.

Αυτό ήταν ένα θέμα που είχε ξεκινήσει από την προηγούμενη δημοτική αρχή και είχε εκδηλωθεί ένα ενδιαφέρον αξιοποίησης. Τι γίνεται σήμερα με αυτό και ποια είναι η άποψη της νέας δημοτικής αρχής;
Εγώ είμαι ένας από αυτούς που έκαναν τότε αρνητική εισήγηση και το θέμα δεν ψηφίστηκε από τη συντριπτική πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου. Να μη γυρίζουμε όμως στα παλιά. Η άποψη μας σήμερα είναι αυτό που σας είπα πριν. Να γίνουν τουριστικές επενδύσεις στα παράλιά μας. Μπορούμε να παραχωρήσουμε για χρήση εκτάσεις με το ανάλογο ενοίκιο για το δήμο, και να προχωρήσουν οι επιχειρηματίες. Ο δήμος από μόνος του είναι δύσκολο να αξιοποιήσει τις εκτάσεις του με αυτή την οικονομική συγκυρία που διανύουμε. Αυτό που πρέπει να κάνει ο δήμος είναι να φτιάξει τις προσβάσεις προς τις παραλίες και να κάνει ότι μπορεί για να γίνουν πόλος έλξης για τους τουρίστες. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν δρόμοι. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε τους δρόμους και να δώσουμε τη δυνατότητα κάποιων άλλων ανέσεων για τους λουόμενους, όπως ομπρέλες, κάποιες καντίνες, κιόσκια για σκιά και τέτοια. Έχουμε ήδη εντάξει αντίστοιχο έργο στο τεχνικό πρόγραμμα ύψους 250.000 ευρώ.,

Όμως στο μεταξύ φαντάζομαι ότι θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα με την Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου, που συνήθως δημιουργεί καθυστερήσεις σε τέτοια θέματα...
Αυτό είναι το Ελληνικό Δημόσιο. Αντί να διευκολύνει τέτοιου είδους πρωτοβουλίες και να προωθεί την ανάπτυξη, δυσκολεύει τα πράγματα.

Με το θέμα της μαρίνας τι γίνεται κύριε Λιβάνη; Από παλιά συζητείται το ενδεχόμενο κατασκευής μαρίνας στον Αστακό, έχει προχωρήσει;
Έχουν γίνει οι μελέτες και είμαστε στη φάση των αδειοδοτήσεων, όμως ποιος θα χρηματοδοτήσει σήμερα με τέτοια οικονομική κρίση ένα έργο 6 εκ. ευρώ; Έβαζαν παλιά τους δήμους να κάνουν μελέτες χωρίς να έχουν εξασφαλιστεί οι πόροι.

Παρόλα αυτά ο δήμος θα προχωρήσει τη διαδικασία;
Ναι θα την προχωρήσουμε και αναζητούμε μια μορφή συνεργασίας με ιδιώτες και το μόνο που μπορώ να σας πως αυτή τη στιγμή είναι ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο.

Ας πάμε στον τομέα της κτηνοτροφίας και της γεωργίας. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται σήμερα;
Έχουμε μια μεγάλη παραγωγή κτηνοτροφικών προϊόντων, γιατί ο τόπος αυτός προσφέρεται και λόγω του κλίματος και λόγω της θέσης, διότι βρισκόμαστε κοντά στο Λεσίνι όπου υπάρχει μεγάλη παραγωγή ζωοτροφών. Πρέπει να δοθεί έμφαση για την ανάπτυξη αυτού του τομέα τόσο από το δήμο όσο και από τους κρατικούς φορείς. Όσο για τα γεωργικά προϊόντα που καλλιεργούμε είναι κυρίως καλαμπόκι, μηδική, βαμβάκι, ελιές και λίγα αμπέλια. Όμως αντί το κράτος να βοηθάει βλέπουμε ότι αρχίζουν να κλείνουν οι ΤΟΕΒ με τα τεράστια χρέη και έρχονται στο δήμο, που παρά τις φιλότιμες προσπάθειες που κάνει, δύσκολα θα τα καταφέρει. Έχουμε τους ΤΟΕΒ Χρυσοβίτσας, Φυτειών και Παλαιομάνινας και ένα μεγάλο μέρος της καλλιέργειας του Ξηρομέρου εξυπηρετείται από τον ΤΟΕΒ Λεσινίου.

Άρα δηλαδή και εδώ υπάρχει κίνδυνος αν μην ποτιστούν εκτάσεις;
Βέβαια κινδυνεύουν, όταν η ΔΕΗ αύξησε το ρεύμα κατά 40% και η τιμή των προϊόντων έμεινε στάσιμη. Δεν μπορούν οι άνθρωποι να πληρώσουν. Αυτή τη στιγμή έχει γίνει διακοπή ρεύματος σε κάποια αντλιοστάσια και για να επανασυνδεθεί, η ΔΕΗ ζητά τουλάχιστον το 30% του ποσού.

Κλείνοντας κε Λιβάνη ο τελευταίος λόγος σ’ εσάς...
Εμείς εδώ στο δήμο έχουμε ως πρωταρχικό στόχο να βάλουμε τα οικονομικά σε μια σειρά που σημαίνει ότι σε δυο χρόνια το πολύ πρέπει να έχουμε εξωφλήσει τις υποχρεώσεις μας και ο δήμος να έχει μηδενικό χρέος. Θα κάνουμε συνετή διοίκηση, ξέρουμε που βρισκόμαστε, ξέρουμε τι θα πάρουμε από το κράτος. Προς το παρόν θα δώσουμε έμφαση μόνο στα καθημερινά προβλήματα και θα διαχειριστούμε με σύνεση το δημόσιο χρήμα. Παντού γινόταν σπατάλη ίσως και κακή διαχείριση. Το θέμα όμως είναι ποιοι μας οδήγησαν σε αυτό το σημείο. Ελπίζουμε ότι θα τα καταφέρουμε…

Πηγή: aixmi-news

1 σχόλιο:

  1. γνωστός- άγνωστοςΠέμπτη, Μαΐου 19, 2011 2:03:00 μ.μ.

    Αυτή την στιγμή στο Δήμο Ξηρομέρου ο κ, Λυβάνης είναι ο άνθρωπος που καθορίζει τις τύχες του Ξηρομέρου. Αυτά που μας λέει Ο αντιδήμαρχος είναι γνωστά σε όλους, αυτό που δεν μας λέει είναι αν ο Δήμος έχει σχέδιο επιβίωσης και αν έχει πρόγραμμα που θα οδηγήσει το Δήμο σε τροχεία ανάπτυξης και πως θα βγει απο την μιζέρια και την κακομοίρια που βουλιάζει . Η Δημοτική αρχή πρέπει να εκμεταλλευτή στο έπακρο κάθε ευκαιρία και συγκυρία της εποχής. Κάνει αναφορά στο πρόβλημα του ΤΟΕΒ και στο κόστος που έχει λόγο της κατανάλωσης της ηλεκτρική ενέργειας. Το πρόβλημα αυτό πιστεύω έχει λύση, αν ο Δήμος προσπαθήσει να ηλεκτροδοτήσει το ΤΟΕΒ με φωτοβολταϊκά συστήματα, αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες της Ελληνικής γραφειοκρατίας αλλά με συντονισμένη προσπάθεια μπορεί να το πετύχει. Επίσης με τοποθέτηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στης ταράτσες του δημαρχείου του γυμνασίου αλλά και κάθε δημόσιου κτηρίου θα μπορούσε να εξοικονομήσει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ!!!
    Το τελευταίο που αναφέρω το έχουν εφαρμόσει κάποιοι Δήμοι στην ελλαδα με μεγάλη επιτυχία
    Στο δε τουριστικό κομμάτι οι δυνατότητες είναι τεράστιες αρκεί να υπάρξει σχεδιασμός... τα λεφτά που εισπράττει ο Δήμος κάθε χρόνο απο τις ιχθυοκαλλιέργειες αν τα έδινε για δρόμους στις παραλίες όλες οι παραλίες από τον Αστακό μέχρι το Μύτικα θα ήταν προσβάσιμες. Δύστυχος για τον Δήμο η προηγούμενη Δημοτική αρχή αγόραζε σκούπες και σκουπάκια
    Και τέλος σταματήστε να σπαταλάτε χρήματα σε εθνικούς εργολάβους, βιβλιοθήκες και γραμματειακές υποστηρίξεις φαντάσματα και δουλέψτε σοβαρά όχι για εσάς αλλά για τα παιδιά σας και το μέλλον τους... ,

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του Astakos-News. Υβριστικά σχόλια ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με το παραπάνω άρθρο, δεν θα δημοσιεύονται. Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατ' ανάγκη από την παρούσα ιστοσελίδα.

Post Top Ad