
Το 2008 ο λιµένας Πλατυγιαλίου κατάφερε να αποσπάσει σηµαντικό µερίδιο στην φορτοεκφόρτωση εµπορευµατοκιβωτίων και αυτοκινήτων και άρχισε να εδραιώνει την παρουσία του στις θαλάσσιες µεταφορές. Πολλοί πιστεύουν ότι η ανάπτυξη αυτή ήταν αποτέλεσµα ευκαιριακό, λόγω των απεργιών του λιµένα Πειραιά ενώ στην ουσία ήταν αποτέλεσµα της υψηλής παραγωγικότητας και ποιότητας των υπηρεσιών.
Ξεκινώντας από το µηδέν έφτασε σε σύντοµο χρονικό διάστηµα να απασχολεί µέχρι και 450 εργαζόµενους Αιτωλοακαρνάνες οι όποιοι έδωσαν το καλύτερο εαυτό τους να µάθουν, να στηρίξουν και τελικά να αριστεύσουν, επιτυγχάνοντας την εύρυθµη, αποτελεσµατική και ασφαλή λειτουργία του λιµένα πάρα τον µεγάλο όγκο εργασίας. Η προσπάθεια τους αυτή ήταν ηρωική και αξίζουν συγχαρητήρια. Πολλοί από αυτούς δουλεύουν τώρα στον Πειραιά ενώ άλλοι, άνεργοι ξανά, αναρωτούνται γιατί σταµάτησε και ακυρώθηκε αυτή η προσπάθεια.
Σήµερα υπό το πρίσµα των αλλαγών που συντελούνται στις θαλάσσιες µεταφορές τόσο σε Ευρωπαϊκό όσο και σε Παγκόσµιο επίπεδο η ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ συνδυάζει ένα σύγχρονο λιµένα, ελεύθερη ζώνη και βιοµηχανική περιοχή ικανή να ανταπεξέλθει στις νέες συνθήκες και απαιτήσεις των µεταφορών (µείωση κόστους, χρόνου και ρύπανσης του περιβάλλοντος), στην ανάπτυξη της υγιούς επιχειρηµατικότητας και αύξησης και προώθησης των εξαγωγών που τόσο ανάγκη έχει η Ελλάδα σε αυτή την κρίσιµη περίοδο. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι τα περισσότερα προϊόντα µας τα εξάγουµε στην κεντρική Ευρώπη και ότι οι µοναδικές γερανογέφυρες στα δυτικά σύνορα της Ελλάδος βρίσκονται στη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. Η Αιτωλοακαρνανία έχει την ευκαιρία σε αυτή τη συγκυρία να εξάγει γρήγορα και µε χαµηλό κόστος υψηλής ποιότητας αγροτικά προϊόντα µέσα από το θαλάσσιο διάδροµο της Αδριατικής στην Κεντρική Ευρώπη καθώς και στις χώρες που βρέχονται από την Αδριατική.
Οι λιµένες Πάτρας και Ηγουµενίτσας δεν έχουν να φοβηθούν τίποτε από την ανάπτυξη της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ το αντίθετο µάλιστα, αφού βρίσκονται σε µικρή απόσταση µεταξύ τους συνδέονται µε την Ιόνια Οδό και έχουν ένα κοινό µέτωπο: την Αδριατική και την Ευρώπη. Ολοένα και περισσότερο η ανάπτυξη στις θαλάσσιες µεταφορές στηρίζεται στη συνεργασία και συµπληρωµατικότητα µε τη δηµιουργία συνεργατικών σχηµατισµών (maritime clusters), στην υιοθέτηση κοινών τεχνολογιών και επικοινωνιών που επιτρέπουν την ανάπτυξη καινοτόµων λύσεων διατροπικών µεταφορών, και γενικότερα στην εξάλειψη των παραγόντων που εµποδίζουν την ανάπτυξη των θαλάσσιων µεταφορών µικρών αποστάσεων στην Ευρώπη και γενικότερα στην µεταστροφή σε οικολογικότερες µεταφορές.
* Ο Φίλιππος Σαµαλέκος µεγάλωσε στην Παλαιοµάνινα Αιτωλ/νίας και είναι Ναυπηγός Μηχ/γος Μηχανικός απόφοιτος του ΕΜΠ. Εργάστηκε στη Μ. Βρετανία ως ερευνητής σε θέµατα ασφάλειας επιβατηγών πλοίων και ως επιθεωρητής πλοίων στον Πειραιά . Την περίοδο 2008 ήταν ο υπεύθυνος λειτουργίας του λιµένα Πλατυγιαλίου της ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ
Πηγή: aixminews
ΑΝ ΠΡΟΚΕΙΤΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΒΟΥΝ ΠΑΛΙ ΞΕΝΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΣΤΑΚΙΩΤΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΡΓΟΙ ΝΑ ΚΛΗΣΕΙ ΜΕ ΠΑΛΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΡΑ ΑΡΚΕΤΑ ΑΝΕΧΤΗΚΑΜΕ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΠΕΡΙΕΡΓΟΥΣ ΤΥΠΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΙΣΟΣΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΣΤΑΚΟ ΟΥΣΤ ΑΠΟ ΕΔΩ ΑΝΩΧΗ ΤΕΛΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήH μόνη ανάπτυξη για την ευρύτερη περιοχή είναι η λειτουργία του Πλατυγιαλιού ως διαμετακομιστικό κέντρο (Μεταφορές με ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ , ΧΥΔΗΝ ΦΟΡΤΙΑ Κ.λ.Π).
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να μην συζητάμε για άλλα είκοσι επτά χρόνια , η λειτουργία του λιμανιού είναι καθαρά πολιτική απόφαση.
Από τα αρνητικά της υπόθεσης είναι ότι βρισκόμαστε στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος που ότι και να γίνετε πρώτα "τακτοποιείται" η ΠΑΤΡΑ και μετά όλοι οι άλλοι(Δείτε σύμβαση για την Αιγυπτιακή πατάτα).
Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του λιμένα συγκρίνονται μόνο με αυτά του πειραιά , προβλήτες , βάθος λιμένα , Θέση (απάνεμο λιμάνι),υποδομές κ.λ.π.
Το μόνο που πρέπει να γίνει τώρα ,είναι οι τοπικοί φορείς με μπροστάρη την Τοπική Αυτοδιοίκηση ,τους Βουλευτές του Νομού(που δεν έχουν κάνει τίποτα μέχρι τώρα)να πιέσουν την κεντρική πολιτική διοίκηση έτσι ώστε το λιμάνι στον Αστακό να λειτουργλησει σαν ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ.
Είναι ανάγκη των καιρών , να σηκώσουμε λίγο ανάστημα , για να πάμε παραπέρα.