Α. Λιβάνης: «Μήπως για να λειτουργήσει σωστά ο Δήμος Ξηρομέρου πρέπει να καθαρίσει η Ήρα απο το Σιτάρι;» - Αstakos News - Η ενημέρωση στα καλύτερά της!

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αstakos News - Η ενημέρωση στα καλύτερά της!

Τα νέα του Αστακού και... όχι μόνο!

01 Ιουνίου 2013

Α. Λιβάνης: «Μήπως για να λειτουργήσει σωστά ο Δήμος Ξηρομέρου πρέπει να καθαρίσει η Ήρα απο το Σιτάρι;»

Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Αστακού Αλέξανδρος Λιβάνης, με επιστολή του αναφέρεται σε πρόταση που υπήρχε στο Δημοτικό Συμβούλιο που είχε γίνει στις Φυτείες (πρίν περίπου 4 χρόνια) για οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο στους τρείς πρώην δήμους Αστακού, Αλυζίας και Φυτειών και η οποία τελικά δεν ψηφίστηκε. Και διερωτάται: «Ποιοι δεν την ψήφισαν τότε;»

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Μήπως για να λειτουργήσει σωστά ο Δήμος Ξηρομέρου πρέπει να καθαρίσει η Ήρα από το Σιτάρι; Στο Δημοτικό Συμβούλιο που είχε γίνει στις Φυτείες υπήρχε τέτοια πρόταση και για τον δικό μας Δήμο, ποιοι δεν την ψήφισαν τότε; Γιατί πάρθηκε απόφαση μόνο για την τελευταία τετραετία του πρώην Δήμου Αλυζίας και όχι για όλους τους πρώην Δήμους και από το 1998 μέχρι και την ημερομηνία του τότε Δ.Σ; Μήπως σήμερα και εν όψη των επερχόμενων Δημοτικών Εκλογών είναι το ΘΕΜΑ ποιο επίκαιρο από τότε; Λέω μήπως;»

Σαν παράδειγμα, αναφέρει τον Δήμο Αγράφων:

Οικονομικός έλεγχος από το 1999 στο Δήμο Αγράφων -  17 Φεβ 2013

ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΑΦΩΝ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ, ΟΡΚΩΤΟΙ ΛΟΓΙΣΤΕΣ

Τα όσα συμβαίνουν στον δήμο Αγράφων δεν έχουν προηγούμενο. Μετά τα τελευταία γεγονότα, με τις διαγραφές και τις αποχωρήσεις, η πλειοψηφία του δήμου μετατράπηκε σε… μειοψηφία, με τον δήμαρχο Αγράφων κ. Δημήτρη Τάτση, στην ουσία, να μην διοικεί τον δήμο, αλλά να τον έχει υποχρεωτικά «παραδώσει» στη νέα διαμορφωμένη πλειοψηφία. Την αντιπολίτευση και την «ομάδα των 6 ανεξάρτητων».

Τρανό νέο παράδειγμα, η τελευταία άκρως σοβαρή πολιτική εξέλιξη στον δήμο Αγράφων, η οποία προέκυψε από το πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο, που συνεδρίασε την Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2013 και ώρα 12:30 μ.μ. το οποίο αποφάσισε τον οικονομικό και διαχειριστικό έλεγχο της δημοτικής αρχής, εν μέσω της θητείας της.

Πρόκειται για μοναδική περίπτωση στα χρονικά της αυτοδιοίκησης. Ο οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος δεν είναι αστεία υπόθεση. Καταρχάς, αποτελεί άμεση «μομφή» στο πρόσωπο του δημάρχου, αφού η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποφάσισε ο έλεγχος να διεξαχθεί από το 1999 μέχρι και το 2012!, δηλαδή εν μέσω της θητείας του κ Τάτση.

Κατά δεύτερο, είναι προφανές πλέον ότι τον δήμο ελέγχουν άλλοι και όχι η εκλεγμένη δημοτική ομάδα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης -δηλώσεις του οποίου φιλοξενούμε παρακάτω- ο ίδιος είχε ζητήσει και παλαιότερα οικονομικό έλεγχο αλλά «… ο δήμαρχος δεν είχε φέρει το θέμα ούτε καν στο συμβούλιο για συζήτηση», καταγγέλλει.

Οι προτάσεις

Το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από πρόταση του αρχηγού της αντιπολίτευσης κ. Θεόδωρου Μπαμπαλή αποδέχθηκε, καταρχάς ομόφωνα, να διεξαχθεί οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος στον δήμο Αγράφων. Το συμβούλιο ψήφισε τελικά την τροποποιημένη πρόταση του δημάρχου, όπως θα δούμε παρακάτω.

Όμως, ακόμη και τώρα, η μειοψηφούσα δημοτική αρχή «… αρχικά αρνήθηκε να συζητήσει το θέμα, εκτός ημερήσιας διάταξης, ωστόσο το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε να συζητηθεί, όπως και συζητήθηκε», επισημαίνει ο κ. Μπαμπαλής.

Η πρόταση της αντιπολίτευσης

Συγκεκριμένα από τον επικεφαλής της αντιπολίτευσης και σύμφωνα με τα έγγραφα της απόφασης, προτάθηκε να συζητηθεί εκτός ημερήσιας διάταξης, κατά προτεραιότητα και λόγω της κατεπείγουσας φύσης του το θέμα: «Άμεσος διαχειριστικός και οικονομικός έλεγχος των πέντε Καποδιστριακών Δήμων Αγράφων, Απεραντίων, Ασπροποτάμου, Βίνιανης και Φραγκίστας που αποτελούν το νέο Δήμο Αγράφων και άμεσος διαχειριστικός και οικονομικός έλεγχος του νέου Δήμου Αγράφων από 01/01/2011 έως σήμερα».

Η πρόταση του δημάρχου

Σε απάντηση ο δήμαρχος Αγράφων κ. Δημήτρης Τάτσης, αντιπρότεινε «… την διενέργεια οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου των πέντε πρώην Καποδιστριακών Δήμων, Αγράφων, Βίνιανης, Φραγκίστας, Απεραντίων και Ασπροποτάμου από 01/01/1999, που αποτελούν το νέο Δήμο Αγράφων και διενέργεια άμεσου οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου του νέου Δήμου Αγράφων από 01/01/2011 έως σήμερα».

Η ΑΠΟΦΑΣΗ

Αντιγράφουμε από την απόφαση: «Την πρόταση του κ. Δημάρχου την ψήφισαν συνολικά 13 άτομα ήτοι: οι δημοτικοί σύμβουλοι: Ζαχαράκης Παναγιώτης, Μπακούσης Αθανάσιος, Κοφίνη Αναστασία, Βελαέτης Δημήτριος, Παπαδήμος Παναγιώτης, Κακός Θωμάς, Διώτη Όλγα, Φεγγούλη Βασιλική, Τσιώλης Δημήτριος, Φούκας Νικόλαος, Σβερώνης Ταξιάρχης, Βούρτσας Δημήτριος και ο πρόεδρος κ Δημητρόπουλος Χρήστος.

Την πρόταση του κ. Μπαμπαλή συνολικά 12 άτομα ήτοι: οι δημοτικοί σύμβουλοι:
Μπαμπαλής Θεόδωρος, Κατσιφός Ευάγγελος, Τσιάμης Θεόδωρος, Κίτσιος Γεώργιος, Τόλης Γεώργιος, Τελώνης Λεωνίδας, Γεωργίου Νικόλαος, Παπαθανάσης Απόστολος, Κατσιάδας Θεόδωρος, Γκορόγιας Παναγιώτης, Μιχόπουλος Ευθύμιος και Φουρλίγκα Κλεάνθη. Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Μάκκας Κωνσταντίνος ήταν απών από την ψηφοφορία.

Το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από διαλογική συζήτηση, αποφασίζει κατά πλειοψηφία την διενέργεια οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου των πέντε πρώην Καποδιστριακών Δήμων, Αγράφων, Βίνιανης, Φραγκίστας, Απεραντίων και Ασπροποτάμου από 01/01/1999, που αποτελούν το νέο Δήμο Αγράφων και διενέργεια άμεσου οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου του νέου Δήμου Αγράφων από 01/01/2011 έως σήμερα. Η παρούσα απόφαση πήρε αύξοντα αριθμό 11/2013″.

Τι λέει η αντιπολίτευση

Βαριές καταγγελίες για παρανομίες, εξαπολύει ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Θεόδωρος Μπαμπαλής σε τηλεφωνική μας επικοινωνία, όταν του ζητήσαμε να σχολιάσει τη νέα εξέλιξη στον δήμο. «Η δημοτική αρχή αναγκάστηκε και σύρθηκε στην απόφαση», λέει.

«Ο διαχειριστικός έλεγχος αποτελεί ένα πάγιο αίτημα της αντιπολίτευσης και δικό μου προσωπικά από την αρχή της θητείας μας στον Καλλικρατικό δήμο Αγράφων. Τελικά, η ομάδα της πλειοψηφίας αναγκάστηκε και σύρθηκε στην απόφαση αυτή, τώρα που έχει χάσει τον έλεγχο της πλειοψηφίας του δήμου, διότι το αίτημα αυτό δεν μπήκε πρώτη φορά στο Δημοτικό Συμβούλιο, από μας τουλάχιστον.»

«Προσωπικά εγώ, αλλά και οι συνεργάτες μου, έχουμε ζητήσει κατ΄ επανάληψη οικονομικό έλεγχο, από την αρχή της θητείας μας και μάλιστα με αφορμή την παραλαβή των 5 καποδιστριακών δήμων από την Επιτροπή Παραλαβής, τότε που έγιναν γνωστά και τα χρέη αυτών των δήμων που περιήλθαν στον νέο διευρυμένο δήμο Αγράφων. Μάλιστα τα ποσά ήταν μεγάλα, να θυμίσω τα 6,5 εκατ. ευρώ νόμιμα, όπως είχε ομολογήσει και ο δήμαρχος σε συνέντευξή του στα «Ευρυτανικά Νέα» και το 1 εκατ. «μαύρα» όπως είχε γραφτεί τότε”.

Επειδή για αυτά τα χρέη δεν έγινε επίσημη παραλαβή τους από το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά παρέμειναν στην Επιτροπή Παραλαβής, αντιθέτως έχουν εγγραφεί στους προϋπολογισμούς ως τώρα του δήμου, εμείς ζητήσαμε το ξεκαθάρισμα, μέσω διαχειριστικού ελέγχου, ούτως ώστε και ο δήμος να μπορεί να λειτουργεί, αλλά και οι δημότες και λοιποί προμηθευτές να μπορούν να πληρωθούν. Δηλαδή να ξεχωρίσουν τα νόμιμα από τα παράνομα για να μπορέσει να λειτουργήσει ο δήμος.»

«Εγώ ως αρχηγός της αντιπολίτευσης είχα εισάγει το θέμα προ ημερησίας διατάξεως, είχαν αρνηθεί να το συζητήσουν καταρχήν αλλά έγινε δεκτό από την πλειοψηφία του συμβουλίου και κατέθεσα και την πρόταση μας, η οποία διατυπώθηκε ως εξής: “Άμεση διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου για τους πέντε πρώην καποδιστριακούς δήμους (Αγράφων, Βίνιανης, Απεραντίων, Ασπροποτάμου, Φραγκίστας) που αποτελούν τον νέο δήμο Αγράφων και άμεση διενέργεια οικονομικού διαχειριστικού ελέγχου στον καλλικρατικό δήμο Αγράφων από την αρχή της θητείας του, δηλαδή από 1-1-2011 έως σήμερα”.

“Δεν έβαλα χρονικό περιορισμό για τους καποδιστριακούς δήμους, υπό την έννοια της συγκεκριμένης χρονολογίας, χωρίς να μας ενοχλεί ωστόσο το 1999 που πρότεινε ο δήμαρχος κ. Τάτσης. Ο χρονικός περιορισμός πρέπει να ελεγχθεί από την πολιτεία και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς μέχρι πότε ακριβώς πρέπει να γίνει. Επιπλέον, βάζοντας κάποια χρονολογία, η οποία είναι πέρα από τις δυνατότητες διεξαγωγής του ελέγχου, διατρέχουμε τον κίνδυνο η απόφαση να γίνει άκυρη».

Τι λένε οι παλιοί δήμαρχοι

«Καλοδεχούμενος ο έλεγχος», λένε όλοι οι παλιοί δήμαρχοι που υπηρέτησαν στους πρώην δήμους από το 1999 και τώρα καλούνται να έχουν τα μάτια τους ανοιχτά και τις απαντήσεις έτοιμες στους ορκωτούς λογιστές που ο δήμαρχος κ. Τάτσης θα αναθέσει, προφανώς, άμεσα τον οικονομικό έλεγχο, υλοποιώντας την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Τα «Ευρυτανικά Νέα» επικοινώνησαν με κάποιους παλιούς δημάρχους και οι απαντήσεις τους ταυτίζονται. «Δεκτός κάθε οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος» λένε όλοι, ενώ κάποιοι προβαίνουν ακόμη και σε κάποιες… ειρωνικές δηλώσεις.

Χρήστος Μπούρας. Ο πρώην δήμαρχος Αγράφων, ειρωνικός, αλλά και λιτός στο σχόλιό του, αναφέρει: «… οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου είναι καθόλα και απολύτως σεβαστές. Βέβαια, όταν έχουν λύσει όλα τα υπόλοιπα προβλήματα γίνονται περισσότερο σεβαστές. Κατά τα λοιπά, ουδέν σχόλιο και ο έλεγχος καλοδεχούμενος».

Θωμάς Μπόνιας. Ο πρώην δήμαρχος Φραγκίστας μάς έστειλε εγγράφως την δήλωσή του, στην οποία φαίνεται να ξεσπά απέναντι σε μια «υπόγεια» παραφημολογία που σέρνεται στα Άγραφα. «Δεκτός ο έλεγχος για να ξεχωρίσει η ήρα από το σιτάρι. Δεν είμαστε όλοι λαμόγια», δηλώνει με σκληρό τρόπο.

«Σε μια ευνομούμενη Πολιτεία τα πάντα και οι πάντες θα πρέπει να ελέγχονται στην ώρα τους. Πολύ δε περισσότερο για εμάς που από θέση ευθύνης, στο παρελθόν, έχουμε ασκήσει δημόσιο λειτούργημα και ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΕΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΗΜΑ. Ποτέ δεν είναι αργά.»

«ΚΑΛΟΔΕΧΟΥΜΕΝΟΣ Ο ΕΛΕΓΧΟΣ, έστω και κάτω από αυτές τις συνθήκες που λήφθηκε η απόφαση και όταν μάλιστα θα ξεκινήσει από το έτος 1999 και δεν το θεωρώ τυχαίο το έτος αυτό. Περιμένω όμως -καθότι και εκεί υπάρχει καθυστέρηση- από το Δημοτικό Συμβούλιο Αγράφων Ευρυτανίας και την ψήφιση του οικονομικού απολογισμού έτους 2010, τουλάχιστον για τον τέως δήμο Φραγκίστας, που είχα την τύχη να υπηρετήσω το διάστημα 2007-2010.»

“Θα περιμένω τον έλεγχο για να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι, καθότι δεν μπορούν να μας τσουβαλιάζουν όλους στο ίδιο τσουβάλι και να θεωρούν όλους τους αυτοδιοικητικούς «λαμόγια και ότι τα έχουν πάρει”.

“Αυτό το παραμύθι θα πρέπει κάποτε να σταματήσει. Όταν δεν έχει κάποιος υπηρετήσει σε θέση ευθύνης, δεν μπορεί να γνωρίζει κάτω από ποιες συνθήκες λαμβάνονται οι αποφάσεις και τι «έχουμε υποστεί» να φτάσουμε τον δήμο εκεί που τον αφήσαμε το έτος 2010”.

“Υπηρέτησα τον δήμο μου πάντα στα πλαίσια της νομιμότητας. Moυ αρκούν τα καλά λόγια προς εμένα του απλού συμπολίτη, του ανθρώπου της καθημερινότητας, του μόχθου, ο οποίος σήμερα είναι σε θέση να δει κατάματα την πραγματικότητα”.

“Όμως δεν στέκομαι στο χθες. Πρέπει ο δήμος Αγράφων να κάνει ένα νέο ξεκίνημα. Ανεξάρτητα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει τη χώρα μας και δεν έχει αφήσει ανέπαφη την Τοπική Αυτοδιοίκηση, επιβάλλεται να αφήσουν πίσω τις μεμψιμοιρίες και τις καχυποψίες και τις όποιες σκοπιμότητες εκατέρωθεν, να δουλέψουν για το καλό του τόπου. Να βάλουν πλάτη. Το αξίζει ο τόπος μας, οι άνθρωποί του».

Επικοινωνήσαμε και με άλλους δημάρχους, ο οποίοι αρκέστηκαν να δηλώσουν απλά ότι ο οικονομικός έλεγχος είναι καλοδεχούμενος, χωρίς, ωστόσο, να θέλουν να προσθέσουν κάτι περισσότερο, όπως ο κ. Νίκος Γεωργίου, πρώην δήμαρχος Βίνιανης, αλλά και σημερινός δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης, ο οποίος ψήφισε τον οικονομικό έλεγχο.

Τι σημαίνει οικονομικός έλεγχος

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο δήμαρχος αποτελεί «εκτελεστικό όργανο» του Δημοτικού Συμβουλίου. Συνεπώς, οφείλει άμεσα να υλοποιήσει την πλειοψηφική απόφαση του συμβουλίου και να απευθυνθεί σε ορκωτούς λογιστές, οι οποίοι θα διεξάγουν τον έλεγχο.

Στην περίπτωση των Αγράφων ωστόσο, πραγματικός οικονομικός έλεγχος, και μάλιστα από το 1999 μέχρι το 2009, όταν οι μικροί δήμοι της δυτικής Ευρυτανίας δεν ήταν υποχρεωμένοι ούτε καν σε προληπτικό έλεγχο, τότε εύκολα συμπεραίνει κανείς, ότι δεν είναι εφικτός.
Εκτός της νομικής αδυναμίας προληπτικού ελέγχου των πρώην δήμων, κανείς δήμος δεν είχε διπλογραφικό σύστημα ελέγχου των οικονομικών. Τα οικονομικά εντάλματα τα υπέγραφε ο εκάστοτε δήμαρχος και αντιδήμαρχος και οι πληρωμές γίνονταν από την Ειδική Υπηρεσία που ήταν εγκατεστημένη στη ΔΟΥ Καρπενησίου, αφού οι δήμοι δεν είχαν ούτε Οικονομική Υπηρεσία.

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ο δήμος Αγράφων μπαίνει σε ένα επικίνδυνο τούνελ. Το γεγονός να υπάρξουν αμφιβολίες για τη διάθεση των εκατομμυρίων ευρώ των προϋπολογισμών των πρώην δήμων που διαχειρίστηκαν την τελευταία δεκαετία τα κρατικά κονδύλια.

πηγή: evrytanika

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του Astakos-News. Υβριστικά σχόλια ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με το παραπάνω άρθρο, δεν θα δημοσιεύονται. Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατ' ανάγκη από την παρούσα ιστοσελίδα.

Post Top Ad