Πατρινά συμφέροντα πίσω από την καθυστέρηση της οδικής σύνδεσης του Πλατυγιαλίου; - Αstakos News

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αstakos News

Τα νέα του Αστακού και... όχι μόνο!

11 Μαΐου 2011

Πατρινά συμφέροντα πίσω από την καθυστέρηση της οδικής σύνδεσης του Πλατυγιαλίου;

Δεν φαίνεται «ζεστή» η περιφέρεια να διεκδικήσει τη σύνδεση του Πλατυγιαλιού με την Ιόνια Οδό, παρόλο που αποτελεί ζήτημα ζωτικής σημασίας για την περιοχή και ο νέος περιφερειάρχης Απ. Κατσιφάρας στις 24 Ιανουαρίου, στη συνάντηση που είχε με τους βουλευτές, διαβεβαίωνε ότι το έργο αυτό θα αποτελέσει πρώτη προτεραιότητα.

Μέχρι τώρα δεν παρατηρήθηκε καμιά κίνηση διεκδίκησης της χρηματοδότησης... που είχε εξασφαλιστεί από το ΕΣΠΑ και σε πρώτη φάση έφτανε τα 40 εκ. ευρώ. Η νομαρχία είχε καταβάλει μια μεγάλη προσπάθεια αλλαγής της χάραξης, καθώς αρχικά είχε σχεδιαστεί η αναβάθμιση του υπάρχοντος δρόμου πάνω στην ίδια χάραξη, που ήταν εννέα χιλιόμετρα περισσότερα από τη νέα, πράγμα που σήμαινε μεγαλύτερη δαπάνη κατασκευής.

Στις 7 Ιουνίου 2010 το νομαρχιακό συμβούλιο ενέκρινε την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου: «Σύνδεση Ιόνιας Οδού με Αστακό: Τμήμα γέφυρας Γουριάς-Πλατυγιάλι». Πρόκειται για ένα τμήμα μήκους 13,2 χλμ. και περιλαμβάνει 5 γέφυρες, το εύρος του καταστρώματος προβλέπεται στα 14 μέτρα με το ωφέλιμο να φτάνει στα 11 μέτρα. Επίσης η μελέτη προβλέπει τη δημιουργία τριών κόμβων για Παλαιομάνινα, Άγιο Δημήτριο και για Πενταλόφο - Λεσίνι, και δυο ακόμη που θα κατασκευαστούν στην συνέχεια στο ύψους του Πλατυγιαλίου, αλλά και της Γέφυρας με την Γουριά. Μια σημαντική παράμετρος είναι και η κατασκευή νέων παρακαμπτήριων μήκους 4 χλμ. πέραν της διατήρησης της λειτουργίας μεγάλου τμήματος του σημερινού επαρχιακού δικτύου. Η μόνη εκκρεμότητα αφορούσε στο τμήμα από την νέα γέφυρα του Αχελώου μέχρι τις προσβάσεις του.

Το έργο δηλαδή ήταν έτοιμο για δημοπράτηση που είχε προγραμματιστεί να γίνει μέχρι το τέλος του 2010. Καλές ήταν και οι προθέσεις του Υπουργείου Υποδομών, που όμως δεν τήρησε τις υποσχέσεις του, αφού, όπως φάνηκε, κανείς δεν ενόχλησε τους αρμοδίους. Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνούμε ότι η χρηματοδότηση δεν μπορεί να περιμένει επ’ άπειρον, κάποια στιγμή θα πάει σε άλλο έργο, για το οποίο θα υπάρχει σθεναρότερη διεκδίκηση και το οποίο βέβαια δεν θα βρίσκεται στην Αιτωλοακαρνανία, από όπου «τηρείται σιγή ιχθύος»…

Αν και, τόσο ο ίδιος ο κ. Κατσιφάρας, όσο και ο αντιπεριφερειάρχης Β. Αντωνόπουλος υπόσχονταν ισόρροπη ανάπτυξη, παραδεχόμενοι ότι η Αιτωλ/νία είναι αδικημένη και βρίσκεται πολύ πίσω αναπτυξιακά, μέχρι τώρα δεν έχει διαπιστωθεί καμιά «διεκδικητική ζωηράδα». Το Πλατυγιάλι δεν μπορεί να γίνει ελκυστικό και ανταγωνιστικό όταν δεν διαθέτει ούτε καν τη βασική υποδομή, που είναι το οδικό δίκτυο, παρόλο που αποτελεί μια από τις λίγες αναπτυξιακές διεξόδους στην περιοχή.

Ωστόσο όμως δεν είναι λίγες οι φωνές στην Αιτωλοακαρνανία που λένε ότι, πίσω από την καθυστέρηση της κατασκευής του δρόμου, υπάρχουν συμφέροντα που έχουν να κάνουν με το λιμάνι της Πάτρας. Διότι αν το Πλατυγιάλι αποκτήσει πρόσβαση αυτομάτως μετατρέπεται σε ανταγωνιστικό που μπορεί να απειλήσει την βιωσιμότητα του Αχαϊκού λιμανιού και μάλιστα σε μια εποχή που ο κλάδος των φορτηγών αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα με τους μετανάστες. Έχει ακουστεί από επίσημα χείλη εκπροσώπου των μεταφορέων ότι αν δεν λυθεί το θέμα των μεταναστών στην Πάτρα τα φορτηγά θα αναζητήσουν άλλο λιμάνι, όπως αυτό του Πλατυγιαλιού. Όσο όμως καθυστερεί η πρόσβαση σε αυτό, το λιμάνι της Πάτρας δεν κινδυνεύει.

Πηγή: aixmi-news

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του Astakos-News. Υβριστικά σχόλια ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με το παραπάνω άρθρο, δεν θα δημοσιεύονται. Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατ' ανάγκη από την παρούσα ιστοσελίδα.

Post Top Ad