Ενδοκυβερνητικές διαμάχες για το «ναυάγιο» στον Αστακό - Αstakos News - Ειδήσεις από τον Αστακό και την Αιτωλοακαρνανία

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αstakos News - Ειδήσεις από τον Αστακό και την Αιτωλοακαρνανία

Τα νέα του Αστακού και... όχι μόνο!

21 Οκτωβρίου 2010

Ενδοκυβερνητικές διαμάχες για το «ναυάγιο» στον Αστακό

Εντονες είναι οι διαμάχες στο εσωτερικό της κυβέρνησης για την αρνητική κατάληξη της επένδυσης στον Αστακό.

Ο Χ. Παμπούκης κατηγορείται πως «βιάστηκε να ανακοινώσει την επένδυση», η Τ. Μπιρμπίλη ότι «το παράκανε με τις ενστάσεις για το περιβάλλον»...
ο Μ. Χρυσοχοΐδης πως «δεν το πήρε ζεστά» και ο Σπ. Κουβέλης ότι «μπλέχτηκε σε μια υπόθεση που τον ξεπερνούσε». Το Μέγαρο Μαξίμου αρνείται κατηγορηματικά πως είχε ενημερωθεί για τις εξελίξεις στη Νέα Υόρκη ή ότι αυτό ήταν που ακύρωσε την επένδυση. «Καλή η φαντασία, καλύτερο όμως είναι τα στελέχη να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους με βάση τους ρόλους που τους έχει αναθέσει ο πρωθυπουργός», σημείωσε στην «Η» στενός συνεργάτης του Γ. Παπανδρέου. Σε ενίσχυση των λεγομένων του επισήμαινε και την απάντηση του πρωθυπουργού στον Α. Τσίπρα την περασμένη Παρασκευή, όπου δεν υπήρχε καμία ένδειξη προς την τελική τροπή των πραγμάτων.

Eκρηκτικό, όμως, είναι το κλίμα και στο εσωτερικό της κοινοπραξίας «ΑΣΤΑΚΟΣ Energy HUB», με τον ένα εκ των τεσσάρων εταίρων, τη γερμανική εταιρεία συμβούλων ενέργειας Rosebud, να εξαπολύει ευθεία επίθεση σε άλλη εταιρεία-μέλος για το ναυάγιο κατηγορώντας την ότι επέμεινε σε «παράλογα» χαμηλές τιμές προμήθειας του καυσίμου. Αφήνει μάλιστα η Rosebud στην ανακοίνωσή της ένα παράθυρο ανοικτό να γίνει η επένδυση.

Χ. Παμπούκης
Εμφανώς θυμωμένος ο υπουργός Επικρατείας δήλωνε χθες στη Βουλή: «Εχω μία χώρα λαβωμένη και είμαι πραγματικά πολύ οργισμένος. Είμαι σχεδόν εξαγριωμένος. Παρασυρθήκαμε ότι είχαμε να κάνουμε με σοβαρές εταιρείες. Το ζήτημα όμως είναι η αξιοπιστία της χώρας», είπε ο κ. Παμπούκης. Ταυτόχρονα κυβερνητικές πηγές διαβεβαίωναν ότι «οι επενδυτικές σχέσεις Ελλάδας - Κατάρ δεν ναυάγησαν στον Αστακό και ότι το μνημόνιο των 5 δισ. ευρώ που υπεγράφη στη Νέα Υόρκη ισχύει απολύτως». Ο κ. Παμπούκης ανακοίνωσε μάλιστα ότι «η επιτροπή που θα εξετάσει πιθανές επενδυτικές δραστηριότητες, όπως προβλέπεται από το Μνημόνιο της Νέας Υόρκης, θα συνεδριάσει την ερχόμενη Παρασκευή στις 22 Οκτωβρίου στην Αθήνα». Στις εργασίες της επιτροπής συμπροεδρεύουν από ελληνικής πλευράς, ο υπουργός Επικρατείας, Χ. Παμπούκης και από την πλευρά του Κατάρ, ο Αχμάντ Αλ Σαγέντ, εκτελεστικός διευθυντής του Qatar Investment Authority.

Γ. Παπανδρέου
Στο ζήτημα που έχει δημιουργηθεί αναφέρθηκε εμμέσως και ο πρωθυπουργός, μιλώντας στη συνάντηση του υπουργού Ανάπτυξης με νέους επιχειρηματίες: «Επενδύσεις, όχι μόνο σε κρατικό επίπεδο. Μιλήσαμε για το Κατάρ και την Κίνα. Βεβαίως, είναι πολύ σημαντικές οι επενδύσεις, όχι μόνο γιατί είναι μεγάλες, αλλά διότι δίνουν το σήμα διεθνώς, ότι υπάρχουν εκείνοι που θέλουν να επενδύσουν και πιστεύουν στην Ελλάδα. Όμως, πολύ σωστά λέτε, δεν είναι μόνο οι μεγάλες επενδύσεις. Η μεγάλη επένδυση θα είναι οι πολλές μικρές επενδύσεις που θα κάνουν και οι ίδιοι οι Έλληνες και όχι μόνο».

Τ. Μπιρμπίλη
Η υπουργός Περιβάλλοντος επισήμανε πως «στην επένδυση αυτή ακόμη δεν είχαμε φτάσει στο στάδιο όπου το consortium αυτό θα υπέβαλε μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπου εκεί οι περιβαλλοντικοί όροι θα μπορούσαν να ήταν πάρα πολύ αυστηροί με πολύ σαφείς προδιαγραφές, προδιαγραφές που αρμόζουν σε μια ευρωπαϊκή χώρα». Απέρριψε, έτσι, τις πληροφορίες πως το δικό της βέτο ήταν το κρίσιμο για την ακύρωση της επένδυσης. Η υπουργός Περιβάλλοντος άφησε, πάντως, αιχμές κατά των χειρισμών του Χ. Παμπούκη: «Η έκβαση της επένδυσης αυτής, επειδή πρόκειται για μία ιδιωτική επένδυση, είχε να κάνει νομίζω με μία σχετική ανωριμότητα, η οποία παρουσιάστηκε ανάμεσα στο Consortium για πολύ συγκεκριμένους λόγους που έχουν να κάνουν σχέση με την οικονομική βιωσιμότητα της επένδυσης αυτής». «Τώρα που κλαίμε πάνω από το χυμένο γάλα για μια τέτοια επένδυση, έχει σημασία να ξέρουμε να μετράμε το πώς παίζονται κάποια τέτοια καμπανάκια για υποτιθέμενη επικινδυνότητα κ.λπ. Αυτά πρέπει να αξιολογούνται με πάρα πολλή προσοχή», απάντησε στις περιβαλλοντικές ενστάσεις ο Σπ. Κουβέλης.

Αιχμές για τις ευθύνες
Χ. Παμπούκης Είμαι σχεδόν εξαγριωμένος. Παρασυρθήκαμε ότι είχαμε να κάνουμε με σοβαρές εταιρείες. Το ζήτημα όμως είναι η αξιοπιστία της χώρας»

Τ. Μπιρμπίλη «Η έκβαση της επένδυσης είχε να κάνει νομίζω με μία σχετική ανωριμότητα, η οποία παρουσιάστηκε στο Consortium για λόγους που σχετίζονται με τη βιωσιμότητά της»

Γ. Παπανδρέου «Καλή η φαντασία, καλύτερο είναι τα στελέχη να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους με βάση τους ρόλους που τους έχουν ανατεθεί», σημείωσε στην «Η» συνεργάτης του πρωθυπουργού

Αλλαγές στο Fast Track
Yστερα από πολύπλευρη κριτική ο υπουργός Eπικρατείας X. Παμπούκης απέσυρε χθες στη Bουλή από το νομοσχέδιο για την επιτάχυνση των επενδύσεων, το άρθρο 4.
To άρθρο αυτό όριζε ότι στις ευεργετικές διατάξεις, εκτός από τις μεγάλες επενδύσεις, θα μπορούσαν να υπαχθούν και άλλες επενδυτικές προτάσεις, που κρίνονται «μείζονος σημασίας» για την εθνική οικονομία.

Rosebud: Ποιος ευθύνεται
Σύμφωνα με την τρισέλιδη ανακοίνωση της Rosebud την ευθύνη για τη ματαίωση του πρότζεκτ φέρει η εταιρεία Shabbagh & Κhoury Sal, συμφερόντων της κατασκευαστικής CCC, η οποία «δεν αντελήφθη ότι οι επενδύσεις αυτού του ύψους και σε έργα του μεγέθους που είχε το πρότζεκτ του Αστακού οι αναμενόμενες αποδόσεις είναι πάντα χαμηλού επιπέδου. Επέμεινε μέχρι τέλους στην αξίωση παροχής εκπτώσεων επί της τιμής του καυσίμου αερίου που, ενώ δεν ήταν αναγκαίες για τη βιωσιμότητα της επένδυσης, θεωρήθηκαν και δικαίως παράλογες».

Αποχώρηση
Το έργο ναυάγησε όταν οι δύο εταιρείες του Κατάρ, η QPI και η QEWC αποφάσισαν να αποχωρήσουν από την κοινοπραξία, κρίνοντας ότι το πρότζεκτ δεν είναι οικονομικά βιώσιμο. Η Rosebud διέψευσε τα σενάρια ότι στη ματαίωση της επένδυσης οδήγησε η μη επίτευξη συμφωνίας για την αγορά από την Ιταλία του 70% της παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από τον σταθμό του Αστακού και μάλιστα ανέφερε ότι το ιταλικό ενδιαφερόν επεκτάθηκε στην αγορά του συνόλου της παραγόμενης ενέργειας. Πρόσθεσε δε ότι στην Ιταλία ενδιαφέρονται τώρα να κατασκευάσουν αντίστοιχους σταθμούς με καύσιμο LPG. «Θελουμε να τονίσουμε ότι θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για την υλοποίηση του έργου», καταλήγει.


Πηγή - imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Όλα τα σχόλια θα εμφανίζονται μετά την έγκρισή τους από τους διαχειριστές του Astakos-News. Υβριστικά σχόλια ή σχόλια που δεν έχουν σχέση με το παραπάνω άρθρο, δεν θα δημοσιεύονται. Τα σχόλια και τα κείμενα των αναγνωστών εκφράζουν τους ίδιους και δεν υιοθετούνται κατ' ανάγκη από την παρούσα ιστοσελίδα.

Post Top Ad